zondag 8 februari 2009

Parkeren

De afgelopen week is veel te doen geweest om het parkeren in de schil rond het centrum. Een hele procedure met een enquête onder bewoners en overleg met diverse belangenverenigingen is hieraan voorafgegaan.

Parkeerwethouder Anne Koning stelt in de Stadskrant van dit weekend dat 'Veel mensen zich herkennen in ons streven om de parkeersituatie in de schil rond de binnenstad voor iedereen duidelijker te maken'. Daar ben ik het helemaal mee eens, de onduidelijkheid zit in het woud van borden en verschillende soorten parkeerplaatsen (betaald, mix, vergunning).

Maar dit heeft niets te maken met het voorstel tot opheffen van het ochtendblok.
Ik vraag mij af wat de reden hiervan is. Eenvoudiger plannen van werktijden van de Toezichthouder Openbare Ruimte? Of de TU en de winkeliers van de binnenstad helpen met hun parkeerprobleem? De TU jaagt immers de werknemers de buurt in door het tekort aan parkeerruimte en straks betaald parkeren op het TU terrein. Het is nu al zo erg dat er volop geparkeerd wordt op de bezoekersplaatsen bij de begraafplaats Jaffa en in het gras van het Zuidplantsoen en Jaffalaan.

Bij de enquête werd mij de vraag gesteld of ik parkeeroverlast ervaar tijdens de ochtend. Mijn antwoord was nee, vanwege het ochtendblok!

evh

1 opmerking:

Anoniem zei

als bewoners kunnen we het (ongewenste)parkeerders wel degelijk lastiger maken door zelf de auto's op de mixparkeerplaatsen te parkeren.
Maar desalniettemin stuit het vervallen van het ochtendblok en het verruimen van het middag/avondblok naar 22.00 in plaats van 20.00 erg tegen de borst. Hopelijk wordt er donderdag een wijs besluit genomen door het college.