dinsdag 2 september 2008

Met de ogen dicht....

Ik geef het toe. Ook ik knijp even mijn ogen dicht en doe een schietgebedje wanneer ik het kruispunt Julianalaan-Michiel de Ruyterweg oversteek. Ik ben volledig het overzicht kwijt door de op zijn kop staande haaientanden, artistiek geplaatste duplo-blokken en pseudo voorsorteervakken. Vorige week nog een bijna fataal ongeluk gezien. Situatieschets komende vanaf de stadszijde lijken er twee fietspaden te zijn aan de westzijde. Eentje binnen de duplo-blokken en 1 erbuiten. Een argeloze automobilist zag op het ‘pad’ direct naast hem geen fietser en sloeg rechtsaf. Helaas fietste er op de binnenroute wel een jongen. Een bijna botsing tot gevolg. Gelukkig hing er op het volgende plein het spandoek: de scholen zijn weer begonnnen. Dat dan weer wel.

Pieter Delleman

1 opmerking:

Anoniem zei

De situatie van het fietspad aan de westerzijde van de Michiel de Ruyterweg is tot stand gekomen doordat bewoners eigenhandig de door de gemeente geplaatste blokken hebben verplaatst. Schandalig.